En tokig tant

En tokig tant har flyttat in hos mig. Jag vet inte alls vem hon är, var hon kommer ifrån eller hur hon kom in. Jag bjöd i alla fall inte in henne. Allt jag vet är, att en dag var hon bara här.


Hon är an smart tant som lyckas gömma sig för det mesta, men när helst jag går förbi spegeln, kan jag se en glimt av henne. När jag tittar i spegeln för att kolla hur jag ser ut, så är hon där, tar upp spegeln fullständigt och blockerar mitt vackra ansikte och min fina kropp.

Det är väldigt oförskämt!


Jag har försökt skrika åt henne, men hon skriker bara tillbaka. Om hon vill bo kvar, kunde hon väl i alla fall erbjuda sig att betala lita av hyran, men inta då.. Ibland hittar jag en tia i kappfickan eller lite växel under soffkudden, men det är inta tillräckligt.


Jag vill inte anklaga henne, men jag tror att hon stjäl pengar från mig. Jag tar ut 500 kr och efter några dagar är de helt borta. Jag gör verkligen inte av med pengarna så fort, så jag kan bara dra slutsatsen att, den gamla damen nallar av mig. Om hon åtminstone använde pengarna till rynkkräm. Herre Gud, vad hon skulle behöva det! Pengar är inte det enda hon stjäl. Mat verkar försvinna med en alarmerande hastighet, speciellt goda saker som glass, kakor och godis. Det verkar som om jag inte kan ha sånt hemma längre. Hon verkar älska sötsaker, men hon måste se upp, för hon börjar gå upp i vikt. Jag tror att hon märker det, och för att hon skall känna sig bättre tillmods har hon mekat med min våg, för att jag skall tro att det är jag som gått upp.


För att vara en tant är hon rätt barnslig. Hon spelar mig fula spratt, till exempel så ändrar hon mina kläder så att de inte passar längre. Hon stökar till bland mina filer i datorn och bland mina papper, så att jag inte hittar någonting.


Hon har gjort annat också - som att min dammsugare är tyngre och mina kranar är svårare att vrida. På sista tiden har hon klister på burklocken och gjort det nästan omöjligt för mig att öppna burkarna.


Just nar jag inte trodde att hon kunde bli styggare så kom hon med när jag skulle ta foto till mitt nya pass och just när kameran går av, så måste hon ha hoppat framför mig.


Ingen kommer att tro att den där tanten är jag!!!


Kommentarer
Postat av: TESS

Hm, det kanske bor någon tant hemma hos mig också :O

2009-05-06 @ 20:47:54
URL: http://theresewahlsten.blogg.se/
Postat av: Mli

Haha stackars mammsingen :) Den tokiga tanten har jag också träffat, hon är inte de minsta lik dig :P

2009-05-06 @ 22:40:20
URL: http://crazyhappy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0