Hundvakt

Idag har jag skött om syrrans 3 hundar under tiden dom var i Umeå på Nolia. En av hundarna, Vilda, är en rackare på att hoppa högt. Vi har ställt för så att dom bara kan gå ut på gräsmattan och inte ned för bron. En försiktighetsåtgärd så dom inte ska kunna springa ut på vägen. Men den lilla rackaren hoppar så högt att hon bara flög över grinden vi har på bron. Då satte jag dit en 1,5 dm hög planka ovanpå och hon hoppade ändå över. Men en planka till blev det för mycket. Men då kröp hon genom ett hål i räcket på altanen och hoppade ner, ca 1,5 m så att jag var tvungen att sätta för där också. Detta gjorde hon om jag var ute på gräsmattan, så jag blev till slut tvungen att gå in och vara inne eller sitta på altanen för att hon skulle lugna ner sig. Hade annars tänkt gå ut och gå med dom men syrran åkte iväg till Umeå med kopplen i bilen, så det var dömt att misslyckas. Men dom kunde ändå vara ute och springa lite på gräsmattan där vi har gjort en stor inhägnad som går runt gården. De kom med hundarna kl 10.30 och hämtade dom ca 18.00.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0